Monday, September 16, 2013

10 RAHSIA HEBAT JURUJUAL YANG BERJAYA

10 rahsia hebat jurujual yang berjaya


Kejayaan dalam mana-mana garis aktiviti manusia bukanlah readymade , kerana kejayaan tidak jatuh dari langit. Perjanjian input yang baik adalah penting untuk memperoleh tahap output yang lebih berjaya. Selalunya soalan yang ditanya tentang apa yang diperlukan untuk berjaya dalam menjual? Rahsia jualan yang berjaya boleh digariskan dalam segi pengalaman yang berbeza-beza dan tempoh jurujual yang berjaya di seluruh dunia.

Ini adalah: Rahsia Jurujual yang berjaya ;

1. Cinta untuk jualan:

Jualan bukan profesion mudah. Ia adalah benar-benar profesion yang sangat mendesak ; Bukan semua manusia dilahirkan mampu menjadi seorang jurujual yang berjaya. Jualan pastinya bukan untuk mereka yang taksub ke dalamnya, berfikir bahawa ia adalah satu cara mudah untuk membuat wang cepat . Seorang jurujual yang berjaya adalah orang yang suka menjual , mendapati keturunannya yang menarik, menyeronokkan dan mencabar. Beliau amat yakin bahawa produk atau perkhidmatan yang dijual menawarkan nilai sesuatu yang besar kepada masyarakat. Seorang jurujual benar mempunyai komitmen untuk produk atau perkhidmatan , mempunyai kestabilan minda dan kepercayaan yang kukuh dan sumber keyakinan diri untuk berjaya. Ia adalah semangat yang menggalakkan bagi menjual , kerja yang membuka jalan untuk mencapai ketinggian baru prestasi.

2. Inspirasi kerja keras :

Cinta untuk kerja adalah satu perkara yang bercakap tentang kepentingan dalam kerja.  Jualan memerlukan masa yang lama kerja keras - hari masuk dan keluar hari dan sepanjang tahun ini untuk mencapai matlamat masing-masing. Jualan tidak berlaku begitu sahaja. Mereka adalah dibuat untuk berlaku. Ia didapati bahawa 80 peratus daripada semua jualan dibuat selepas panggilan kelima; 48 peratus daripada semua orang jualan memanggil sekali, dan berhenti ; 25 peratus panggilan sebanyak dua kali dan berhenti ; 10 peratus terus memanggil dan ini 10 peratus membuat 80 peratus daripada jualan. Setiap malam dia pergi ke tempat tidur, perlu berfikir dan merancang untuk kerja-kerja hari depan. Ia melibatkan bekerja pada hari Sabtu dan Ahad tidak seperti orang lain yang sedang menikmati hujung minggu.

Penemuan corak bekerja menunjukkan bahawa jurujual pada purata 46.5 jam kerja seminggu. Banyak kerja melalui makan tengah hari 31 peratus ( 14.30 jam) masa beliau dihabiskan di muka untuk menghadapi hubungan dengan pelanggan yang sedia ada , 25 peratus ( 11.60 jam) pergi ke gali untuk pelanggan baru dan bekerja dengan pelanggan yang sedia ada melalui telefon: 18.5 peratus ( 8.50 jam ) pergi dalam menunggu dan perjalanan; 15 peratus (7.20 jam) dibelanjakan untuk tugas-tugas pentadbiran - mesyuarat, dan kertas kerja; 11.0 peratus ( 5.30 jam) dibelanjakan untuk panggilan perkhidmatan . Dalam erti kata lain , daripada dua puluh empat jam hari ini, dia bekerja selama 14 hingga 16 jam. Ini tidak hanya menghabiskan masa tetapi pelaburan , kesetiaan dan komitmen. Ia adalah toleransi , berjuang untuk kerja- yang dipanggil kerja keras yang tidak mempunyai pengganti yang sempurna yang memberi isyarat hijau untuk ijazah yang lebih besar untuk berjaya.

3. Tahap Tinggi Keyakinan :

Jualan yang berjaya umumnya mempunyai tahap keyakinan. Keyakinan adalah kecenderungan untuk melihat perkara dari perspektif yang positif. Keyakinan bermaksud - cara kita berfikir, terutama tentang kesihatan , perubahan dalam kesihatan kita, mengoptimumkan penangkapan penyakit berjangkit kurang daripada pesimis , sistem imun kita berfungsi lebih baik apabila kita yakin ; optimis cenderung untuk hidup lebih lama daripada pesimis. Sebagai optimis masuk akal bukan sahaja untuk kejayaan jualan , tetapi untuk kejayaan pada kehidupan secara amnya. Optimis percaya bahawa nasib yang baik adalah global -bukan sementara , kejadian peluang yang hanya berlaku kepada mereka. Malah, optimis percaya bahawa nasib yang baik dikongsi oleh setiap orang. Begitu juga, optimis memandang musibah, atau buruk acara, sementara dan setempat. Ia adalah mungkin untuk memupuk keyakinan dengan menguruskan ceramah diri sendiri.
Optimis adalah lebih cenderung untuk melihat perkara-perkara buruk sebagai setempat, dilema jangka pendek yang penyelesaian yang boleh didapati. Menghapuskan negatif diri apabila bercakap dan memastikan penggunaan yang positif frasa bercakap sendiri akan menyebabkan keyakinan meningkat. Iaitu, tiada kerjaya lain memerlukan sikap yang lebih positif atau optimis daripada jualan. Jurujual yang berjaya bersemangat dan yakin dan sentiasa menganggap diri mereka sebagai berjaya dan sentiasa mempunyai sikap yang positif terhadap syarikat, produk , pengguna, diri dan kehidupan. Terdapat banyak keadaan yang baik bahawa perkara yang tidak pergi seperti yang mereka mahu , namun ia adalah sikap mental yang positif daripada mereka yang membantu mereka untuk mengatasi setem berkala.

4. Ilmu Pengetahuan yang mantap:

Ilmu adalah campuran cecair pengalaman, nilai-nilai, maklumat luaran dan pandangan pakar yang menyediakan rangka kerja untuk penilaian dan menggabungkan pengalaman baru dan maklumat. Pengetahuan berasal dan tinggal di dalam fikiran orang ramai dan digunakan dalam minda Maha Mengetahui . Pengetahuan adalah maklumat dalam tindakan melalui orang adalah sebuah organisasi yang dikenali tentang pelanggan mereka , produk, kesilapan dan kejayaan.
Itulah sebabnya Encik JM Clark berkata " Pengetahuan adalah satu-satunya kuasa yang tidak tertakluk kepada undang-undang pulangan berkurangan ." Pengetahuan yang diberikan boleh menjadi kedua-dua ' tersirat ' dan " yang jelas. " Pengetahuan tersirat sangat mudah dilihat dalam dan terhad di dalam fikiran seseorang. Adalah sukar untuk merasmikan dan oleh itu, sukar untuk berkomunikasi orang lain. Sebaliknya ,. "Pengetahuan Explicit " adalah maklumat yang boleh dilihat ada dalam bentuk surat, laporan , memo , sastera dan sebagainya. Ia boleh tertanam dalam objek , kaedah, sistem dan sebagainya. Penukaran pengetahuan dari bentuk ' tersirat ' dan ' jelas ' meningkatkan penglihatan dan daya maju .
Salah satu bidang pengurusan diri melibatkan menjamin bahawa seseorang itu sehingga tarikh dan pengetahuan lanjutan tentang produk seseorang menjual dan alam sekitar dan pasaran di mana seseorang beroperasi. Sebagai jualan profesional, pelanggan menjangkakan jualan orang berpengetahuan tentang apa yang mereka jual. Melalui pengetahuan ini, seseorang mampu untuk mewujudkan kepercayaan dalam produk lain dan lain-lain amanah sebagai orang jualan. Pengetahuan produk adalah penting untuk banyak aspek kerja jualan. Interaksi orang jualan dengan pelanggan - yang mana orang-orang yang menggunakan jualan jualan taktikal kemahiran yang terlibat dengan jualan- orang pengetahuan produk , seperti dalam kes perancangan jualan. Tidak kurang pentingnya ialah pengetahuan pesaing. Dia mempunyai pengetahuan pentadbiran, peraturan dan undang-undang.

Faktor-faktor yang mempengaruhi jualan peribadi adalah:
i. Pembeli adalah lebih pakar dan mencabar.
ii. Jangkaan pelanggan yang semakin meningkat.
iii. Kemajuan revolusi dalam telekomunikasi dan teknologi komputer yang berlaku sepanjang masa.
iv. Jualan- kuasa bagi produk pengguna yang tenggelam.
v Wanita dan minoriti banjir profesion jualan.
vi. Pasaran tempatan sedang menjalani mikro segmentasi .
vii. Persaingan asing menggiatkan.
viii. Pasaran sedang global.
Faktor-faktor ini membuat dia menjadi seorang pemerhati yang berminat dan berterusan dan pelajar berminat.

5. Pengurusan Terbaik Masa :

Salah satu cabaran terbesar yang dihadapi oleh jualan- orang hari ini adalah pengurusan banyak tanggungjawab dalam jumlah yang dipercayai masa. Setiap kali membuat pilihan tentang apa yang perlu dilakukan di tempat kerja, setiap satu membuat keputusan pengurusan masa keputusan itu bergantung kepada sama ada seseorang menguruskan pengurus masa atau satu masa. Perbandingan 'baik' dan yang buruk 'pengurus masa adalah jelas daripada kata-kata yang berikut
Kemahiran pengurusan masa secara langsung dikaitkan dengan ceramah diri peribadi. Yang tiada seorang pun yang dilahirkan seorang pengurus masa yang lemah , sebaliknya, ia adalah suatu perkara yang tabiat peribadi . Sebagai contoh, orang jualan yang tidak produktif pada waktu pagi mungkin tidak mendapat tidur yang cukup , atau dia juga mungkin telah membangunkan satu kelompok ceramah diri negatif yang mengganggu produktiviti pagi. Begitu juga, jika anda tidak produktif petang , sebab boleh menjadi diet yang miskin atau kelompok negatif diri bercakap yang bermula dalam selepas makan tengah hari. Terdapat halangan pengurusan masa - walaupun menjadi agak pengurus masa tua. Halangan-halangan ini adalah peribadi gangguan , gangguan telefon , mesyuarat, organisasi meja dan procrastination - godaan untuk memadamkan perkara. Walau bagaimanapun , seseorang itu perlu merancang untuk berjaya dalam pengurusan masa.

Untuk teknik-teknik pengurusan masa untuk orang jualan adalah bahawa seseorang harus mempunyai cek peribadi kepada:

i. Merancang laluan perjalanan anda untuk kecekapan dan keberkesanan
ii. Gunakan masa menunggu anda dengan berkesan - membaca, menjawab mel, menulis memo, merancang hari seterusnya atau minggu.
iii. Mengambil kesempatan daripada teknologi suara -mel, faks , hubungi MIS
iv. Mewakilkan mana mungkin. Menggunakan orang sokongan , rakan sekerja, penyelia pelanggan dan sebagainya
v. Menilai semua anda sumber-sumber manusia, teknologi , sistem sokongan
vi. Akan membuka kepada perubahan dan sentiasa mencari jalan untuk meningkatkan keberkesanan, kecekapan dan produktiviti.
vii. Menilai cara di mana anda menghabiskan masa anda. Mewujudkan amalan terbaik peribadi anda. Secara ringkas, jurujual yang baik mendapat yang terbaik daripada setiap minit ada pada beliau.
viii. Beliau adalah seorang pendengar yang baik:

Jurujual yang baik banyak berfikir bahawa kerja jurujual adalah untuk bercakap, bercakap dan bercakap dan pelanggan adalah untuk mendengar , mendengar dan mendengar semua masa seperti pensyarah dan pelajar-pelajar beliau. Jaminan persekitaran yang hadir bahawa beliau telah mendengar sebelum menjual . Beliau adalah untuk menjadi pendengar yang baik. Jika dia tuan seni bertanya soalan dan kemudian mendengar sebagai rutin biasa , sebenarnya, dia boleh mengumpul maklumat lanjut yang boleh digunakan untuk menjual dengan lebih berkesan bergegas ke dalam satu temu bual seperti lembu di kedai China.
Satu anggaran jelas menunjukkan bahawa 70 peratus daripada saat-saat kita bangun dalam yang dibelanjakan untuk berkomunikasi. Daripada jumlah ini 9 peratus dibelanjakan untuk menulis , 16 peratus membaca, 30 peratus dalam bercakap dan 45 setiap unit dalam mendengar. Ini menjelaskan bahawa mendengar adalah bahagian yang paling penting dalam proses komunikasi. Itulah sebabnya, ada kebenaran dalam kata-kata " Tuhan telah memberikan manusia dua telinga dan hanya satu lidah ". Adalah malang bahawa majoriti jurujual tidak dilatih untuk mendengar. Mendengar yang baik membantu pelanggan untuk merasa baik dan selesa. Ini adalah kerana hanya selepas peringkat ini mereka membuka dan memberi sewa kepada ' bantahan dalaman' mereka atau ' tengah perasaan . Itulah sebabnya, jurujual yang baik adalah dilatih untuk mendengar dengan empati , bukan dengan simpati. Ini adalah " zaman menjual dengan bercakap " yang berubah menjadi "zaman menjual dengan mendengar ". Pakar berpendapat bahawa jurujual yang baik bercakap 40 peratus daripada masa dan 60 peratus mendengar. Beberapa peratus jurujual pergi ke tahap mengekang bercakap kepada 30 peratus dan melanjutkan mendengar kepada 70 peratus bagi keputusan yang lebih baik ._ ""mendengar amat penting dari bercakap""

7. Perkhidmatan di atas Semua:
Jurujual yang baik adalah berorientasikan perkhidmatan dan tidak memberi berorientasikan ganjaran . Ia tidak bermakna bahawa mereka dibayar indah. Seorang jurujual yang baik memenuhi kepentingan sah pelanggan , pengedar , pengilang dan pengeluar. Beliau berkhidmat kepada pelanggan bahawa dia bertindak sebagai ejen membeli daripada pelanggan. Beliau berkhidmat peniaga kedua-dua pemborong dan peruncit sebagai pautan penting dalam rantaian pengedaran. Beliau diingatkan untuk kerja-kerja kreatif penciptaan permintaan, pengembangan dan penyelenggaraan. Beliau adalah benang yang menghubungkan rangkaian keseluruhan pengeluaran dan pengedaran. Menjalankan keseluruhan berengsel pada ciptaan pelanggan berpuas hati.

8. Keinginan yang kuat untuk mencapai kejayaan:

Tidak ada orang yang tidak mahu berjaya dalam kehidupan atau keturunannya. Walau bagaimanapun, sesetengah orang mempunyai keinginan yang lebih tinggi dan lebih kuat untuk berjaya. Mereka dipanggil sebagai " penghibur tinggi". Orang itu mempunyai kerja keperluan etnik dan tinggi yang sangat kuat untuk berusaha keras untuk kejayaan dengan personaliti yang sangat mereka. Satu tidak perlu membuat kesimpulan bahawa seseorang yang suka kerjanya, bersedia untuk menjadi rajin dan mempunyai keinginan yang sangat kuat untuk mencapai , dan kerana itu dia akan berjaya. Ia adalah kerana , keperluan untuk mencapai kejayaan melibatkan kegigihan. Tiada apa-apa di dunia ini mengambil tempat kegigihan tidak bakat atau pendidikan. Kegigihan dan keazaman sahaja semua yang berkuasa.

Secara ringkasnya, seseorang boleh jurujual yang berjaya melalui syarikat dan latihan kakitangan dan dengan permohonan yang sepatutnya pengetahuannya dalam membangunkan dan dengan menggunakan pengetahuan beliau dalam pembangunan kemahiran dan kebolehan untuk memberi manfaat kepada pelanggan khususnya dan lain-lain umum. Beliau percaya dalam dirinya , produk dan kerja keras beliau , dia mahu berjaya dan mengekalkan sikap yang positif terhadap diri beliau dan karyanya , beliau berpengetahuan , mampu merancang dan menggunakan masa dengan bijak, pendengar yang baik dan satu yang menyediakan perkhidmatan kepada pelanggan beliau sedia dan rela , kerana dia mempunyai kepentingan yang besar dalam pelanggan dan kesetiaan mereka. Oleh itu , kejayaan adalah satu perkara hasil yang baik pada dasarnya mensasarkan, bekerja keras ke arah itu set sasaran dan meninggalkan perkara-perkara yang nasib baik juga. Bahagian setiap elemen sasaran 50 peratus yang baik , kerja keras 30 peratus dan 20 peratus nasib . "

9. Motivasi :

Kebanyakan orang jualan bekerja dalam bidang tanpa sebarang pengawasan. Ketiadaan pengawasan boleh menggoda orang-orang jualan untuk bangun lewat , mengambil rehat makan tengah hari yang panjang dan berhenti kerja pada awal pagi hari. Walau bagaimanapun , jurujual yang baik tidak menjadi mangsa godaan ini . Mereka tidak adalah " shirkers " tetapi " diri permulaan " yang tidak perlu takut diilhamkan oleh penyelia ketara untuk bertindak sebagai sembang kanak-kanak lelaki . Menghabiskan masa yang panjang di tempat kerja tidak mencukupi. Mereka menggunakan masa mereka dengan berkesan , mereka tidak perlu memaksimumkan masa yang digunakan untuk menghubungi pelanggan dan tidak mengurangkan masa yang digunakan untuk perjalanan dan mahu mencari pelanggan. Ia memerlukan perancangan dan bekerja menikut rancangan itu. Jualan yang berjaya orang-orang bermotivasi untuk belajar serta bekerja keras.

10. Maju Kemahiran Komunikasi :

Kunci untuk membina hubungan jangka panjang yang kukuh sedang responsif kepada keperluan pelanggan. Untuk melakukan itu orang jualan perlu menjadi penyampai yang baik. Walau bagaimanapun, bercakap tidak mencukupi. Rahsianya terletak pada mendengar. Untuk melengkapkan dalam tanda dunia, jualan orang perlu belajar cara terbaik untuk berkomunikasi dalam pasaran antarabangsa. Mereka menguasai kemahiran komunikasi. Kemahiran komunikasi dalam bidang jualan adalah kemahiran taktikal , kemahiran pengurusan diri , kemahiran strategik, dan sebagainya. Setiap kumpulan mempunyai lagi sub- kemahiran yang menjadikan mereka sempurna dan tepat dalam menjual.

No comments:

Post a Comment